הח"כ החילוני הפתיע בשידור: "אלו שלא מאמינים בקב"ה – הם אנשים הזויים" • האזינו

    דוד לזר 3 Comment on הח"כ החילוני הפתיע בשידור: "אלו שלא מאמינים בקב"ה – הם אנשים הזויים" • האזינו
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (שלישי) התראיין ח"כ מיקי זוהר ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי', לאחר שסיפר אמש לחברי כנסת חרדים כי הוא חתום על הצעת החוק להבטחת הכנסה לאברכים, ואמר: "האברכים הם בני תורה, אנשים שמחזקים את ארץ ישראל ואת עם ישראל באמצעות לימוד תורה ואנחנו מכבדים אותם ומעריכים אותם על כך, כי לצערנו לנו אין מספיק זמן לעסוק בתורה כפי שהם עוסקים בה".

    אתה לא חושש ממה שאומרים לך, שמדינת ישראל מפלה את הסטודנטים לעומת האברכים?, "אני חושש מהשיח התקשורתי היום שאדם שמאמין בקדוש ברוך הוא נחשב לעיתים כאדם הזוי ואלה שלא מאמינים בקדוש ברוך הוא נחשבים לאנשים נאורים וחכמים. אני, זה הדבר העיקרי שגורם לי חשש, שבעצם האמונה של אנשים בקדוש ברוך הוא ובתורה ישראל עלולה להציג אותם בתקשורת המורחבת כאנשים שונים ומוזרים. אני פועל יום יום, שעה שעה, לשנות את השיח הזה. הוא קיים ועוד איך שהוא קיים".

    זוהר שלרגע היה נשמע כאחד מחה"כ החרדים, הוסיף ואמר כי "אני אומר דבר פשוט: אדם שמאמין בקדוש ברוך הוא ובתורת ישראל הוא אדם שפוי ואלה שלא מאמינים בקדוש ברוך הוא ובתורה ישראל הם אנשים הזויים. זו הטענה שלי ואני נלחם בעבורה, אני גאה בעמדות שלי ובכל מה שקשור בבני תורה, שמירת השבת וחיזוק היהדות במדינת ישראל. למי שיש בעיה עם זה – צריך להתמודד איתה בעצמו. אני לא מתכוון לקחת חלק בשיח הזה".עוד הוסיף: "חברי הכנסת במפלגות החרדיות בקשר הדוק איתי ומכירים את העמדות שלי ואני מאד מעריך אותם על הפעילות שלהם. אני בקשר הדוק עם גפני, הוא איש חברתי מאד שדרך אגב, עושה למען כלל הציבור במדינת ישראל ולאו דווקא לטובת האוכלוסייה החרדית. האוכלוסייה החרדית במדינת ישראל היא אוכלוסיה שחייבת סיוע ועזרה".

    בהמשך התייחס ח"כ זוהר לנושא הדיור וציין כי לדעתו האוכלוסייה החרדית צריכה לחיות בערים מעורבות: "בכנות, אני לא רוצה לראות מצב שאוכלוסיה חרדית מתמקדת בעיר מסוימת או במקום מסוים ומתבודדת בתוך עצמה. אני חושב שהיא צריכה להיות חלק מעיר, היא לא חייבת להתערבב בתוך האוכלוסייה בגלל נושאים הלכתיים כאלה ואחרים שצריך לכבד אבל היא עדיין צריכה לחזק ערים מסוימות ולהתמזג בכלל רחבי הארץ".

    הוא נתן דוגמא לדבריו, "למשל העיר קריית גת, שהייתי סגן ראש עיר בה, עיר שיש בה גם חרדים וגם חילונים וגם דתיים-מסורתיים, הם באזור מסוים בעיר, חיים בצורה טובה, מקבלים את כל התנאים והצרכים שלהם וחיים בצורה נעימה מאד, בעלויות סבירות. למקד את האוכלוסייה בעיר אחת, לעניות דעתי, זה לא הכי נכון. צריך לפזר את זה. אגב, גם מבחינה הלכתית. חשוב שבכל עיר יהיו לומדי תורה, זה שומר על העיר".

    האזינו לראיון המלא:



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      זה לא מפתיע… ידוע שמיקי זוהר הוא הח"כ ה"חרדי" – המאמין ביותר בליכוד…

    2. 2

      אשרךךך
      ירבו כמוך….
      זה בנאדם אמיתי מרגש לשמוע

    3. 1

      אין עליו הח"כ הכי אמיתי והכי ישר
      מחכה לרגע שיהי בעזרת ה' ראש ממשלה